Ενίσχυση της παιδαγωγικής διαδικασίας μέσα από σχολικές δραστηριότητες προσιτές στους μαθητές

Στο πλαίσιο του άξονα «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση» υλοποιήθηκε από τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου του σχολείου μας μια πολύ ενδιαφέρουσα και δημιουργική δραστηριότητα. Τα παιδιά, αφού άντλησαν πληροφορίες και συγκέντρωσαν υλικό από ποικίλες πηγές (ιστορικά βιβλία, καλλιτεχνικές δημιουργίες, διαδίκτυο κ.ά.), με ομαδοσυνεργατικό πνεύμα και ευχάριστη διάθεση προχώρησαν στο τελικό αποτέλεσμα δημιουργώντας πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό στο πλαίσιο της μαθητοκεντρικής διδασκαλίας.
Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το έπος του Ομήρου Οδύσσεια. Οι μαθητές ακολούθησαν τον Οδυσσέα στο περιπετειώδες και συναρπαστικό ταξίδι του, έζησαν μαζί του τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στον δρόμο του, μοιράστηκαν τις αγωνίες του προκειμένου να φτάσει στον προορισμό του. Η καταγραφή της διαδρομής του νόστου και η απεικόνιση κάποιων αντιπροσωπευτικών μορφών από τα μυθικά πρόσωπα του έπους είναι ένα μόνο μέρος της μελέτης του έργου αυτού. Το μεγάλο κέρδος για τα παιδιά είναι οι αξίες που γνώρισαν, αξίες που καθόρισαν τον τρόπο σκέψης και δράσης του ήρωα, το ψυχικό σθένος, η αγωνιστικότητα, η επιμονή και η προσήλωση στον στόχο, η αγάπη για την οικογένεια και την πατρίδα, η τόλμη, η υπομονή, η αποφασιστικότητα.

Το πρώτο βίντεο αποτυπώνει την εργασία των τμημάτων Α1 και Α3, ενώ το δεύτερο των τμημάτων Α2 και Α4.
Εκπαιδευτικοί: Γαλάνη Βαρβάρα, Γκούβα Κωνσταντίνα, Θανάση Ευφροσύνη, Παππά Σταυρούλα

Βίντεο τμημάτων Α1 και Α3:

 

Βίντεο τμημάτων Α2 και Α4:

 

Επίσης στο πλαίσιο της δράσης «Μαθαίνω…….Έτσι μαθαίνω καλύτερα» πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων την 18η Μαΐου 2022 με σκοπό  οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου (συγκεκριμένα των τμημάτων Α1 και Α4)  να διευρύνουν ή  να συμπληρώσουν τις ιστορικές τους γνώσεις, να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα, την  αντιληπτική τους ικανότητα, να συγκρίνουν και να βιώσουν το μεγαλείο του ελληνικού πολιτισμού.

Αφού περιηγήθηκαν σε επτά αίθουσες, περιεργάστηκαν και θαύμασαν ιστορικά  εκθέματα, τα οποία  καλύπτουν μια μεγάλη χρονική περίοδο, από την πρώτη εμφάνιση του ανθρώπου στην Ήπειρο, κατά την Κατώτερη Παλαιολιθική εποχή πριν από 250.000 χρόνια, έως και τη δύση της όψιμης αρχαιότητας κατά τους ύστερους ρωμαϊκούς χρόνους (3ος αι. μ.Χ.), οι μαθητές  συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας στα οποία  αποτυπώθηκαν οι εντυπώσεις  και τα συμπεράσματά τους  από την βιωματική προσέγγιση της Ιστορίας.

 

Μία ακόμη δραστηριότητα της παραπάνω δράσης ήταν η διαμόρφωση κατάλληλου χώρου  εντός του σχολικού κτιρίου  και η  κατασκευή εκπαιδευτικού παιχνιδιού  με στόχο τη δημιουργική απασχόληση των μαθητών στον ελεύθερο χρόνο που τυχόν μπορεί να προκύψει στο σχολείο. Έτσι  συμβάλλουμε   στην ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων ή  ταλέντων των μαθητών και στην συνειδητοποίηση αξιών όπως αλληλοσεβασμός , αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου, ομαδοσυνεργασία.

παρουσίαση εκπαιδευτικού παιχνιδιού

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση