Την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024 με μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας την κ. Ιωάννα Αθανασούλα, υπεύθυνη μελισσοκομικής επιχείρησης η οποία δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή των Ιωαννίνων. Σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από τους/τις υπεύθυνους/νες εκπ/κούς του σχεδίου δράσης «Ανακαλύπτοντας το επιχειρείν, ευκαιρίες και προοπτικές στην τοπική αγορά» με σκοπό την ενίσχυση των δεξιοτήτων των μαθητών/τριών σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και καινοτομίας, η κ. Αθανασούλα μας πρόσφερε τις γνώσεις και την εμπειρία της στην τέχνη της μελισσοκομίας και την βιώσιμη επιχειρηματικότητα.
Στην αρχή της εκδήλωσης η καλεσμένη μας παρουσίασε στους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων Β1 και Β2τον συναρπαστικό κόσμο της μελισσοκομίας αναδεικνύοντας θέματα όπως η δομή και η οργάνωση της κοινωνίας των μελισσών, ο τρόπος που επικοινωνούν μεταξύ τους, για να εντοπίζουν πηγές τροφής, ο κύκλος ζωής τους από τη γέννηση μέχρι το ρόλο που αναλαμβάνει κάθε μέλισσα στην κοινότητα. Αναφέρθηκε, επίσης, στην κατάσταση των μελισσών ως δείκτη υγείας του περιβάλλοντος, στους κινδύνους που αντιμετωπίζουν από την κλιματική κρίση και τις ανθρώπινες δραστηριότητες, καθώς και στις χρήσεις και τα οφέλη όλων των προϊόντων που παράγουν οι μέλισσες.
Στη συνέχεια, εξήγησε με απλό και κατανοητό τρόπο πώς λειτουργεί μία μελισσοκομική επιχείρηση, ποια είναι η σημασία της καινοτομίας και η αξία της βιωσιμότητας και με ποια διαδικασία δημιουργείται μια επιχειρηματική ταυτότητα.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες έμαθαν πώς οργανώνεται η καθημερινότητα ενός μελισσοκόμου, από τη φροντίδα των μελισσών και τη συγκομιδή του μελιού μέχρι τη συσκευασία και την προώθηση των προϊόντων στην αγορά. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στον κλάδο, όπως οι μέθοδοι βιολογικής παραγωγής και πώς αυτές βοηθούν στη βελτίωση της ποιότητας και της ποσότητας της παραγωγής.
Ένα από τα κεντρικά θέματα της παρουσίασης, ήταν η προστασία των μελισσών, οι οποίες παίζουν κρίσιμο ρόλο στη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Η μελισσοκόμος τόνισε ότι η υπεύθυνη επιχειρηματικότητα οφείλει να συνδυάζει το κέρδος με τη φροντίδα για το περιβάλλονκαι τη σωστή διαχείριση των φυσικών πόρων.Τέλος, η κ. Αθανασούλα εξήγησε πώς μπορεί να δημιουργηθεί μια αναγνωρίσιμη ταυτότητα για τα προΐόντα ενός μελισσοκόμου, δίνοντας έμφαση στη σημασία της ποιότητας, του σχεδιασμού της συσκευασίας και της χρήσης διαφόρων μέσων για την προώθηση.
Στο τέλος της παρουσίασης, η μελισσοκόμος συζήτησε με τους/τις μαθητές/τριες επιπλέον θέματα όπως η σημασία της συνεργασίας με άλλους επαγγελματίες, η κατανόηση των αναγκών της αγοράς, η ανάληψη πρωτοβουλιών και η προσαρμοστικότητα στις προκλήσεις. Οι ερωτήσεις που έθεσαν οι μαθητές/τριες έδειξαν το έντονο ενδιαφέρον τους για το θέμα ενώ κάποιοι βρήκαν πολύ ελκυστική την προοπτική να ασχοληθούν στο μέλλον με τη μελισσοκομία.
Η ξεχωριστή αυτή εκδήλωση άφησε σε όλους/εςτους/τις παρευρισκόμενους/ες τις καλύτερες εντυπώσεις. Ως σχολείο, είμαστε ευγνώμονες για αυτή την τόσο εξαιρετική παρουσίαση-ενημέρωση, καθώς δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές/τριες να κατανοήσουν καλύτερα πώς μπορούν να συνδυάσουν τη δημιουργικότητα, τη γνώση και την έμπνευση για να χτίσουν το δικό τους επαγγελματικό μέλλον.
Τέτοιου είδους δράσεις γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας παρακινώντας τους μαθητές/τριες να εξετάσουν το ενδεχόμενο της αυτοαπασχόλησης ως μια βιώσιμη επιλογή επαγγελματικής σταδιοδρομίας.Πολύ σημαντικό είναι, τέλος, πως μάθαμε όλοι ότι η μελισσοκομία δεν είναι απλώς μια επαγγελματική δραστηριότητα αλλά μια ουσιαστική συμβολή στην προστασία του περιβάλλοντος.
Συγχαρητήρια και θερμές ευχαριστίεςστην κ. Αθανασούλα για τον χρόνο που αφιέρωσε και τη διάθεση να μας μεταδώσει χρήσιμες γνώσεις!
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας παρακολούθησαν την ενημερωτική εκδήλωση με μεγάλη προσοχή και ενθουσιασμό. Συγχαρητήρια σε όλους και όλες για την υποδειγματική συμπεριφορά που επέδειξαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης!
Η συντονίστρια της δράσης: Γαλάνη Β.
Τα μέλη της ομάδας δράσης: Ανδρίκος Κ., Δήμος Ε., Δωροπούλου Σ., Θανάση Ε., Μαντζιάρα Π., Πανταζάκου Χ., Τσαπαρλή Π.