Το Μήνυμα … έχει Νόημα με το SchoolScape!

Το Μήνυμα … έχει νόημα στο 1ο Γυμνάσιο Ανατολής

Το 1ο Γυμνάσιο Ανατολής με μεγάλη χαρά συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό για μαθητές/τριες Γυμνασίου με τίτλο: “SCOOLSCAPE  – Γλωσσικά μηνύματα στο σχολικό τοπίο» που διοργάνωσε η Επιστημονική Ένωση «Νέα Παιδεία», το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Γλωσσικών Εφαρμογών του Τμήματος της Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ και το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας  του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Μαθητές από το Γ1,Γ2,Γ3 φιλοτέχνησαν κολάζ με ζωγραφιές και μηνύματα υπό την καθοδήγηση της κας Μαρίας  Μπρούζου, καθηγήτριας Καλλιτεχνικών του σχολείου, συγκέντρωσαν πλήθος μηνυμάτων και τα αποτύπωσαν με εξαίσιο τρόπο σε χαρτόνι. Στη συνέχεια , μαθητές του Τμήματος Ένταξης του σχολείου μας , υπό την καθοδήγηση της κας Θεοδώρας Πέτσιου,  Φιλολόγου  Ε.Α.Ε και Συμβούλου  Σχολικής Ζωής και μαθητές της Γ΄τάξης  υπό την επίβλεψη και πολύτιμη αρωγή του κ. Ντόκα Κωνσταντίνου, Φυσικού και ΣΣΖ, φωτογράφισαν  το χώρο του σχολείου, αποτυπώνοντας μηνύματα που υπήρχαν σε κάθε γωνιά του και αποδίδοντας τη σημασία των μηνυμάτων  αυτών με το δικό τους  τρόπο. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό έγινε στο πλαίσιο της δράσης της αυτοαξιολόγησης της Σχολικής μονάδας με συντονίστρια την κ. Πέτσιου Θεοδώρα και με θέμα: «Μέθοδοι και πρακτικές για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ανοχής στη διαφορετικότητα στο σχολικό πλαίσιο, καθώς και της ευρύτερης ενδυνάμωσης των σχέσεων μαθητών και μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον» .

Το σχολείο είναι γεμάτο από διάφορα είδη κειμένων και «γλωσσικών» μηνυμάτων που βλέπουμε καθημερινά, όπως αφίσες, ανακοινώσεις, πινακίδες και γκράφιτι. Αυτά τα κείμενα δεν είναι απλώς διακοσμητικά. Παρατηρώντας τα, λαμβάνουμε πληροφορίες για το ποιος/α τα κατασκεύασε και γιατί και πώς αυτά «συνομιλούν» τόσο μεταξύ τους όσο και με άλλα «κείμενα» στον ίδιο χώρο. Έτσι, κατανοούμε τη λειτουργία και τη σημασία της γλώσσας στην καθημερινή ζωή, ενώ παράλληλα αντιλαμβανόμαστε τον τρόπο με τον οποίο οι γλωσσικές επιλογές αντικατοπτρίζουν πολιτισμικές και κοινωνικές ταυτότητες ή ενισχύουν τη συμπερίληψη και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Στη δράση αυτή οι μαθητές/τριες κλήθηκαν  να καταγράψουν το σχολικό τοπίο, να το αναλύσουν και να το παρουσιάσουν. Αναλαμβάνοντας οι ίδιοι/ες τον ρόλο του/της ερευνητή/τριας με αφορμή την επαφή, την καταγραφή και τη μελέτη καθώς και τη συνομιλία με τα «γλωσσικά» μηνύματα του σχολείου τους ανέπτυξαν τις γλωσσικές δεξιότητες καθώς και εκείνες στον οπτικό γραμματισμό και τον κριτικό λόγο.

Ευχαριστώ θερμά την κα Μαρία Μπρούζου και τον κ. Ντόκα Κωνσταντίνο για την πολύτιμη συμβολή τους, καθώς και την εξαιρετική ομάδα των μαθητών – ζωγράφων και φωτογράφων του σχολείου μας.

Παραθέτουμε ενδεικτικά κάποιες από τις διαφάνειες σε σύνολο 43ων από το έργο μας.

Επιμέλεια κειμένου: Θεοδώρα Πέτσιου, Φιλόλογος ΕΑΕ

 

Σχετικά με ΟΛΥΜΠΙΑ ΜΠΑΚΑΛΗ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Τα σχόλια έχουν κλείσει.