Διδακτική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Διδακτική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

7 Νοεμβρίου 2024

2ηΔράση του Σχεδίου Δράσης «Εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών για την ανάδειξη της ανθρωπιστικής εκπαίδευσης μέσα από την έννοια της ευεργεσίας» με συντονίστρια τη Χρυσούλα Γεωργοπούλου και συμμετέχοντες τους Παναγιώτη Βούλγαρη, Γεωργία Κουτουρίνη, Μαρία Μπρούζου, Ζουμπουλία Τσαπράκα, Κωνσταντία Πολύζου, Κωνσταντίνο Γκρεμότση, Ευανθία Φασούλα, Ερση Σφήνα, Ζαχαρούλα Καρακουζίδου.

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, που σημειωτέον γιορτάζει τα 60 χρόνια λειτουργίας του, επισκέφτηκαν οι μαθητές του Γ1 και Γ4 του 1ου Γυμνασίου Ανατολής συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους Βούλγαρη Παναγιώτη, Γεωργοπούλου Χρυσούλα, Καμινιώτη Ευριδίκη, Κουτουρίνη Γεωργία και Φασούλα Ευανθία

Η  επίσκεψη περιελάμβανε:

  • ξενάγηση στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου
  • αναζήτηση βιβλιογραφίας σχετικής με εργασίες που εκπονούν οι μαθητές στο πλαίσιο συμμετοχής τους σε δύο μαθητικά συνέδρια (το 9ο Μαθητικό Συνέδριο του Μονάχου και το Μαθητικό Συνέδριο του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων)
  • περιήγηση σε χώρους και σχολές του Πανεπιστημίου
  • ενημέρωση από τον καθηγητή του παιδαγωγικού τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κο Χάρη Ράπτη, σχετικά με το θέμα της εργασίας για τον Συνέδριο του Μονάχου

Τους μαθητές υποδέχτηκαν θερμά στον χώρο της βιβλιοθήκης οι κυρίες Ελισάβετ Κοτσιώνη, Μαρίνα Τσαλαβρά και Ευδοξία Βαλερά, και τις ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την υποδοχή που μας επιφύλαξαν.

Η κα Κοτσιώνη, αφού παρείχε γενικές πληροφορίες για τα τμήματα και τη λειτουργία του Πανεπιστημίου καθώς και τις δυνατότητες που παρέχονται στους φοιτητές, εξήγησε τον ψηφιακό τρόπο αναζήτησης βιβλιογραφίας και έκανε μια ξενάγηση στους χώρους της βιβλιοθήκης, εξηγώντας πώς γίνεται ο εντοπισμός των βιβλίων.

Ακολούθως, οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, προχώρησαν οι ίδιοι σε αναζήτηση βιβλιογραφίας για τις ανάγκες των εργασιών που εκπονούν.

Το ενδιαφέρον των μαθητών προσέλκυσε η επίσκεψη στη Μονάδα Ισότιμης Πρόσβασης που φιλοξενείται στους χώρους της Βιβλιοθήκης. Η βιβλιοθηκονόμος, κα Λουκία Χρυσάφη, και ο πληροφορικός, κος Γεώργιος Βαγγέληςκαθήλωσαν τους μαθητές κάνοντας παρουσίαση των μέσων με τα οποία η βιβλιοθήκη υποστηρίζει φοιτητές με αναπηρίες. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν στην πράξη τον κώδικα Μπράιγ και να χρησιμοποιήσουν υπολογιστές και εκτυπωτές που εξυπηρετούν ποικίλες ιδιαιτερότητες.

Ακολούθησε μια περιήγηση σε χώρους και σχολές του Πανεπιστημίου, σύμφωνα πάντα με τις προτιμήσεις των ομάδων των μαθητών, και φυσικά μια πολύ ευχάριστη ανάπαυλα στο κυλικείο, όπου δόθηκε η ευκαιρία αλληλεπίδρασης με τους φοιτητές.

Η ευχάριστη και ενδιαφέρουσα διδακτική επίσκεψη ολοκληρώθηκεστο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, στην αίθουσα διδασκαλίας του αναπληρωτή καθηγητή κου Χάρη Ράπτη, όπου τους μαθητές υποδέχτηκε ο Πρόεδρος του τμήματος αναπληρωτής καθηγητής κος Χαρίλαος Ζάραγκας. Ο κος Ράπτης έκανε μια παρουσίαση στους μαθητές για την επίδραση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στη γερμανική όπερα.

Η παρουσίαση πήρε τη μορφή συνέντευξης, με ερωτήσεις που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές και απηύθυναν στονκαθηγητή. Η βαθιά κατανόηση του θέματος από την πλευρά του, αλλά ταυτόχρονα η απίστευτη μεταδοτικότητά του, δεν έδωσαν απλώς πολλές ιδέες στους μαθητές για να ολοκληρώσουν τη σχετική εργασία τους, αλλά εμπλούτισαν τις γνώσεις τους στο διδακτικό αντικείμενο «αρχαία ελληνική τραγωδία», ανοίγοντας πολλά καινούρια «παράθυρα».

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κο Ράπτη, που άνοιξε την αίθουσα διδασκαλίας του για τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ανατολής, δίνοντάς τους από τώρα μια γεύση της φοιτητικής ζωής, αλλά και ένα επιπλέον κίνητρο να δουν τις σπουδές ως μια ευκαιρία για την ανάπτυξη της ελεύθερης σκέψης.

Η διδακτική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο, μέσα σε κλίμα άριστης συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών και μαθητών, εξυπηρέτησε άριστα τους στόχους του Σχεδίου Δράσης για την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών. Οι μαθητές βγήκαν έξω από το σχολείο, έκαναν ένα ακόμη βήμα προς την κοινωνία, αισθάνθηκαν ότι ανέλαβαν την ευθύνη για την απόκτηση καινούριας γνώσης ο καθένας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές του, δεδομένου ότι η καθεμία από τις 4 ομάδες αφενός ήταν επιφορτισμένη με διαφορετικό ρόλο και αφετέρου υπήρχε μεγάλο περιθώριο για ανάληψη πρωτοβουλιών στην εκτέλεσή του.

 

Σχετικά με ΟΛΥΜΠΙΑ ΜΠΑΚΑΛΗ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Τα σχόλια έχουν κλείσει.