Στοχεύοντας στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας. Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης στο 1ο Γυμνάσιο Ανατολής

Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέμα την Εφηβεία και τα χαρακτηριστικά της στο Β4

Στοχεύοντας στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας

 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Χρυσούλα Γεωργοπούλου

Η εφαρμογή τυπικής και άτυπης μάθησης και η αλληλεπίδραση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας με στρατηγικές διαχείρισης της τάξης μπορούν να βελτιώσουν τη μαθησιακή διαδικασία.

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας οι μαθητές του Β4, έχοντας επεξεργαστεί το κείμενο «Μάνα», κλήθηκαν, αρχικά, μέσα από δημιουργικές εργασίες να επεκταθούν στις σχέσεις παιδιού-μάνας, και στη συνέχεια να εμπλακούν σε μια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, διευρύνοντας το θέμα προς τις σχέσεις των εφήβων με τους γονείς τους, και γενικότερα προς τα χαρακτηριστικά της εφηβείας.

Με τη δραστηριότητα αυτή, που εκτυλίχθηκε σε κλίμα ενθουσιασμού και καθολικής συμμετοχής των παιδιών, προωθήθηκε η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλήματος. Οι μαθητές εμβάθυναν στις συγκρούσεις που δημιουργούνται στην περίοδο της εφηβείας μεταξύ εφήβων και γονιών, επιχείρησαν να δουν και την πλευρά των γονιών τους, αναπτύσσοντας έτσι ενσυναίσθηση, αλλά εξέτασαν και τις συγκρούσεις με τους συνομηλίκους, που κάποιες φορές παίρνουν τη μορφή σχολικού εκφοβισμού. ΄Ετσι, μπήκαν μόνοι τους σε ρόλο να εξομαλύνουν το έδαφος για τη διαχείριση συγκρούσεων.

Ταυτόχρονα, η συζήτηση για το θέμα της εφηβείας αποτέλεσε το προστάδιο για την επόμενη δραστηριότητα στο μάθημα της Γλωσσικής Διδασκαλίας. Σε μεταγενέστερη φάση, θα κληθούν να ετοιμάσουν ομιλίες γύρω από τη θεματική της εφηβείας, εφαρμόζοντας τη θεωρία για τον προσχεδιασμένο προφορικό λόγοπου διδάχθηκαν.

Η ανταπόκρισή τους στη δραστηριότητας ήταν εξαιρετική, και έρχεται ως αποτέλεσμα της συστηματικής εφαρμογής της Ομαδοσυνεργατικής Διδασκαλίας, που έχει κινήσει το ενδιαφέρων των μαθητών και τα εφοδίασε με αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση.

Φωτο1
Φωτο2

Σχετικά με ΟΛΥΜΠΙΑ ΜΠΑΚΑΛΗ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Τα σχόλια έχουν κλείσει.