Στο πλαίσιο της σχολικής δράσης με τίτλο «Ανακαλύπτοντας το επιχειρείν, ευκαιρίες και προοπτικές στην τοπική αγορά», του άξονα «Σχολείο και Κοινότητα», που υλοποιείται από εκπ/κούς του σχολείου μας, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Β1 και Β2 με την συνοδεία των καθηγητών τους, επισκέφθηκαν στις 17-10-2024 τις εκσυγχρονισμένες εγκαταστάσεις του Οινοποιείου ΖΟΙΝΟΣ στη Ζίτσα.
Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία κατά τη διάρκεια της ξενάγησης στον χώρο να ενημερωθούν αναλυτικά από το υπεύθυνο προσωπικό του οινοποιείου για όλα τα στάδια παραγωγής του κρασιού, από τις μεθόδους βιολογικής καλλιέργειας του αμπελιού μέχρι τη διαδικασία του τρύγου, της ζύμωσης, της παλαίωσης και της εμφιάλωσης του οίνου. Ενημερώθηκαν, επίσης, για τις γηγενείς ποικιλίες σταφυλιών που χρησιμοποιούνται, για τα διαφορετικά είδη κρασιού και τσίπουρου που παράγονται, για το εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων που διαθέτει η επιχείρηση στη χώρα, για τις συνεργασίες που έχει αναπτύξει με συνεταιρισμούς άλλων περιοχών και για την εξαγωγική της δραστηριότητα.
Η εκπαιδευτική αυτή δράση αποτέλεσε μια σημαντική εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς τους έδωσε τη δυνατότητα να αποκτήσουν ουσιαστική εικόνα για το πώς οι τοπικές επιχειρήσεις ενισχύουν την τοπική οικονομία(το οινοποιείο στηρίζεται σε τοπικούς παραγωγούς σταφυλιών, δημιουργεί θέσεις εργασίας στην περιοχή), στηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και για το πώς οι παραδοσιακές μέθοδοι οινοποίησης συμβάλλουν στη διατήρηση της πολιτιστικής και περιβαλλοντολογικής κληρονομιάς.
Η δράση ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη των μαθητών/τριών στο Περίπτερο Οίνου που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της Ζίτσας. Καθ΄ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής εκδρομής οι μαθητές/τριες επέδειξαν υποδειγματική συμπεριφορά. Το σχολείο μας θα συνεχίσει παρόμοιες βιωματικές δράσεις, οι οποίες συμβάλλουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των γνώσεων των μαθητών προετοιμάζοντάς τους για τις προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.
Η συντονίστρια της δράσης: Γαλάνη Β.
Τα μέλη της ομάδας δράσης:Ανδρίκος Κ., Δήμος Ε., Δωροπούλου Σ., Θανάση Ε., Μαντζιάρα Π., Πανταζάκου Χ., Τσαπαρλή Π.